Welkom!
Mijn naam is Charity Boogaard-Wetsteen. Ik ben getrouwd met Guido en moeder van Lindsey (2022) en Chez (2024). In januari 2025 heb ik mijn eigen Logopediepraktijk opgestart na 8 jaar werkzaam te zijn geweest aan ''de vaste wal''.
Opleiding
In 2016 ben ik afgestudeerd als logopedist aan de Hogeschool van Utrecht. Tijdens mijn Hbo-opleiding heb ik op verschillende plekken stagegelopen. In mijn tweede jaar heb ik stagegelopen binnen een vrijgevestigde Logopediepraktijk in Anna Paulowna. Hier heb ik veel ervaring op gedaan met het behandelen en onderzoeken van kinderen met spraak- en/of taalproblemen, lees- en spellingsproblemen en afwijkend mondgedrag. Mijn eindstage was binnen het Cluster-2 onderwijs. Het Cluster-2 onderwijs is speciaal basisonderwijs voor slechthorende-/dove kinderen en kinderen met een taalontwikkelingsstoornis. In mijn afstudeerjaar heb ik de minor Nederlandse gebarentaal gedaan.
Loopbaan
Van augustus 2016 tot juli 2024 ben ik als logopedist werkzaam geweest bij een vrijgevestigde Logopediepraktijk in Anna Paulowna. Vanaf januari 2025 heb ik de spannende stap gezet om mijn eigen Logopediepraktijk op Texel te starten.
Cursussen
In de afgelopen jaren heb ik verschillende verdiepingscursussen gevolgd in onder andere afwijkend mondgedrag, communicatieve taaltherapie 1 en 2, Fonologie, stem(problemen), PROMPT 1 en 2 en recent het techniek practicum van PROMPT om mij hierin nog verder te ontwikkelen. PROMPT is een tactiel-kinesthetische behandeltechniek voor de therapie van spraak motorische problemen.
Wat maakt het beroep nou zo leuk?!
Het leukste aan het beroep als logopedist is dat je ieder half uur een andere cliënt ziet met een eigen specifieke hulpvraag waardoor er veel afwisseling op een werkdag is. Voor iedere cliënt maak ik een behandelplan op maat. Het is ontzettend leuk om met kinderen en hun ouders samen te werken, omdat het altijd een uitdaging is om de kinderen en ouders gemotiveerd en betrokken te maken/houden tijdens de logopedische behandeling. Plezier staat bij mij altijd op nummer 1! De afwisseling kinderen en volwassenen met stem- en/of ademhalingsproblemen vind ik ook leuk. Met volwassenen heb je weer hele andere gesprekken dan met kinderen.
Samenwerking met ouders en derden
Persoonlijk vind ik het altijd heel erg belangrijk dat er korte lijntjes zijn met de omgeving van de cliënt. Ik betrek bijvoorbeeld niet alleen de ouders bij de behandeling, maar ook derden zoals de medewerkers van de peuterspeelzaal, de kinderopvang, de betrokken fysiotherapeut/oefentherapeut en/of de leerkracht van de cliënt.